سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه با دانش خود به پیکار با نادانیش برخیزد، به بالاترین خوشبختی می رسد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 آبان 23 , ساعت 4:56 صبح

مدیر آکادمی باشگاه راه‌آهن معتقد است که کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به دلیل انتخاب اکبر محمدی نقش زیادی در ناکامی تیم ملی جوانان دارد.

 

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شکست سنگین تیم ملی جوانان ایران برابر کره جنوبی و حذف از آسیا اظهار کرد: در هیچ جای دنیا نمی‌بینید کسی که در تیم ملی نوجوانان ناموفق بوده است، به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شود. من برای اکبر محمدی احترام قائلم و او فرد باشخصیتی است ولی چنین انتخابی که به نوعی می‌توانم بگویم انتصاب بوده است، درست نیست.

 

وی افزود: نقش کمیته جوانان را در انتخاب او پررنگ دیدم، محمدی و تیم ملی جوانان با توجه به اینکه تدارکات خوبی برایش دیده شده بود و اردوهای مناسبی هم فرستاده شده بود، کارآیی لازم را از خود نشان ندادند.

 

او با اشاره به موفقیت نوجوانان با علی دوستی‌مهر گفت: دوستی مهر در رده جوانان موفق نبود ولی وقتی به عنوان سرمربی نوجوانان انتخاب شد، عملکرد موفقی داشت و نشان داد که کاربلد است. پس از انتخاب دوستی‌مهر همه مربیان، کارشناسان و پیشکسوتان نسبت به حضور او نظر مثبتی داشتند و در نهایت هم توانست تیم ملی را به جام جهانی ببرد. اما در انتخاب محمدی وقتی که کمیته جوانان دید او در نوجوانان موفق نبوده است باید دقت بیشتری در انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان می‌کرد. پیشکسوتان زیادی هستند که بیرون گود مانده‌اند و می‌توانستند کمک کنند.

 

بازیکن اسبق تیم‌های پرسپولیس و استقلال ادامه داد: اینکه یک مربی تیم پایه بازی ملی و تجربه بین‌المللی داشته باشد مهم است و دید بازیکنان نسبت به او متفاوت است و در چنین شرایطی خود مربی می‌تواند ایجاد انگیزه کند. اما دیدیم که این کار در تیم ملی جوانان ما انجام نشد و در نهایت شکست بدی را برابر کره جنوبی کسب کردیم.

 

این پیشکسوت فوتبال افزود: باید سازمان‌دهی مناسبی در تیم‌های لیگ برتری داشته باشیم که البته خوشبختانه باشگاه‌هایی مانند فولاد، سپاهان و امسال هم خود راه آهن توجه خوبی به بخش پایه کردند و در این رده سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دادند.

 

کلهر در پاسخ به این سوال که فدراسیون در این ناکامی تا چه اندازه مقصر است؟ گفت: من محمدی را مقصر نمی‌دانم و نقش فدراسیون را در این موضوع پررنگ می‌بینم چرا که انتخاب محمدی از طریق کمیته جوانان فدراسیون انجام شده بود که انتخاب مناسبی هم نبود. من در یکی از خبرگزاری‌ها با معینی نشستی داشتم که او علت انتخاب محمدی را آشنایی او به کار با کامپیوتر و اینکه تئوری‌ها را خوب بلد است، دانست. در حالی که مربی‌گری حرفه‌ای باید در داخل زمین انجام شود و یک مربی در مسائل تئوری زیاد وارد نمی‌شود. باید از افرادی استفاده شود که در رده پایه متخصص باشند. معینی که برای او احترام زیادی قائلم و پیشکسوت من هم هست، دانش محمدی نسبت به کامپیوتر را دلیل انتخاب او دانست در حالی که کودک 10 ساله هم کار با کامپیوتر را بلد است. در مجموع باید بگویم که این انتخاب مناسب نبود و معتقدم پیشکسوتان بزرگ و قوی داریم که می‌توانند کار کنند.

 

محمود کلهر در پاسخ به این سوال که برای ادامه راه چه کار باید کرد؟ به ایسنا گفت: از حالا باید روی باشگاه‌ها و تیم‌های پایه آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. خوشبختانه فدراسیون روی داشتن آکادمی در باشگاه‌ها تاکید دارد و این کار باعث شده است که بعضی از باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری روی تیم‌های پایه کنند اما از طرفی باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس اهمیت لازم را به این مسئله نمی‌دهند و سرمایه‌های خود را صرف تیم بزرگسالان خود می‌کنند و پول‌های هنگفتی را می‌دهند که در ازایش بازیکنانی را جذب می‌کنند که گاهی کارایی لازم را به دلیل ناآشنایی با شرایط و محیط تیم ندارند.

 

این پیشکسوت فوتبال درباره دیدار تیم‌ ملی بزرگسالان ایران برابر ازبکستان نیز به ایسنا گفت: فکر می‌کنم تیم ملی ما مقابل کره تیمی بسیار منسجم بود و خوشحالم که بالاخره اتحاد و همبستگی در این تیم شکل گرفت و بازیکنان با تمام وجود مقابل تیمی که حرف اول را در آسیا می‌زند و در جام جهانی هم همیشه حرفی برای گفتن داشته است، توانستند پیروز شوند. مقابل ازبکستان هم همان گونه باید با تمام توان بازی کنند، ضمن اینکه مهره‌ چینی کارلوس کی‌روش هم حائز اهمیت است. او مقابل کره جنوبی افرادی مانند قوچان نژاد و دژاگه را در زمین قرار داد که همه از بهترین‌ها بودند. حتی مسعود شجاعی هم تا زمانی که در زمین بود به نظر من از بهترین بازیکنان ایران بود.

 

مدیر آکادمی راه‌آهن گفت: فکر می‌کنم مقابل ازبکستان با تغییر روش بازی و اضافه کردن به مهاجمان‌مان می‌توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم. ضمن اینکه به دلیل ضعیف بودن مدافعان چپ و راست ازبکستان هم می‌توانیم نفوذ‌های خوبی از جناحین داشته باشیم. از طرف دیگر هم با ارسال سانترهای رو به جلوی مناسب می‌توانیم مدافعان ازبکستان را دچار اشتباه کنیم. البته در دفاع 4 نفره تیم ما کمی ناهماهنگ است و اگر این ضعف را برطرف کنیم می‌توانیم راحت‌تر برابر ازبکستان بازی کنیم. ضمن اینکه باید از غرور کاذب هم جلوگیری کنیم.


<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ